Kahramanmaraş'ta saldırıda hayatını kaybedenlerin aileleri okul önünde bir araya geldi
Güncel
25.06.2026 - 18:49, Güncelleme:
25.06.2026 - 18:49
Kahramanmaraş'ta saldırıda hayatını kaybedenlerin aileleri okul önünde bir araya geldi
KAHRAMANMARAŞ’ta okul saldırısında hayatını kaybeden 1 öğretmen ile 9 öğrencinin aileleri, saldırının yaşandığı Ayser Çalık Ortaokulu'nun önünde buluştu. Aileler, olayda yaşamını yitiren yakınlarının, şehit sayılmasını ve isimlerinin yaşatılmasını istediklerini söyledi.
Kahramanmaraş’ta, İsa Aras Mersinli’nin babasına ait 5 silah ve 7 şarjörle, eğitim gördüğü Ayser Çalık Ortaokulu’nda düzenlediği silahlı saldırının üzerinden 72 gün geçti. Karne günü öncesi saldırının yaşandığı 15 Nisan’dan bu yana kapalı olan Ayser Çalık Ortaokulu’nun önünde bir araya gelen aileler, duygusal anlar yaşadı. Tel örgülerinde çocuklarının isimlerinin yazılı olduğu, çiçeklerin bulunduğu okula dışarıdan bakan aileler, karne gününde çocuklarının karne alamayacağı için çok üzgün olduklarını söyledi.
'EN GÜZEL KARNEYİ RABB'İMİZİN KATINDA ALDILAR'
Şuranur Sevgi Kazıcı’nın babası Mustafa Kazıcı, saldırının üzerinden 72 gün geçtiğini ve günlerini mezarlıklarda geçirdiklerini belirterek, “Çocuklarımızı buraya sağlam olarak verdik ancak cenazeleriyle bizi karşıladılar. Bunun yüreğimizde yarattığı derin tahribatı bir an evvel devlet yetkililerimizin alacakları kararlarla tamamlamaları, düzeltmeleri gerektiğine inanıyoruz. Onların Rabb'imin katında şehit olduklarına hiçbir şüphemiz yok. Ancak şehadet beratlarının, terör şehidi olarak kabul gerektiğine özellikle vurgu yapıyoruz. Ve bu hadiseyi gerçekleştiren caninin ailesinin en üst düzeyde cezalandırılması gerektiğini vurguluyoruz. Çocuklarımızın karnesini almak için geldiğimiz bu yerde biliyoruz ki onlar en güzel karneyi şehadet mertebesine ererek Rabb'imizin katında aldılar” diye konuştu.
'ANNEMİN ÖĞRENCİLERİYLE SON KUCAKLAŞMASI ONLARA SİPER OLMAK OLDU'
Öğretmen Ayla Kara’nın oğlu avukat Furkan Kara da aileler olarak mezar ziyaretleriyle acıları hafifletmeye çalıştıklarını, aradan 72 gün geçmesine rağmen annesini çok özlediğini ifade etti. Kara, şunları söyledi:
“Karne gününde eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını onlarla paylaşacaktı. Maalesef annemin öğrencileriyle son kucaklaşması, onlara siper olmak oldu. Annemin bu onurlu, gururlu davranışı ve evlatlarımızın yaşadığı hüzün karşısında biz Allah'tan geldiğine inanıyoruz, kadere rıza gösteriyoruz. Annem, Ayser Çalık Ortaokulu’nda, bu okulun açıldığı günden kapandığı güne kadar öğretmenlik yaptı. Ayser Çalık’ın, annem, hem ilk öğretmeniydi, hem de son öğretmen oldu. Karne gününün bizim için çok daha önemi büyüktür. Annem bugünlerde çünkü çok daha heyecanlı olurdu. Benim kardeşim de bir öğrenci. Acısını içimizde yaşamak bizi üzse de bunları da atlatmaya çalışıyoruz. Annemin ve çocukların şehitliklerinin verilmesi noktasında bizim de yetkililere çağrımız vardır. Biz onların 'eğitim şehidi' olduğuna inanıyoruz ve şehitlik taleplerimizi, ilgili mercilere yineliyoruz. Allah'ım inşallah hepsinin mekanını cennet eylesin. Annem ve öğrencilerinin Allah katında biz karnelerini aldığına inanıyoruz. En güzel mükafatla mükafatlandılar. Allah'ım inşallah bizleri de cennetinde, vakti geldiğinde evlatlarımızla ve ann
KAHRAMANMARAŞ’ta okul saldırısında hayatını kaybeden 1 öğretmen ile 9 öğrencinin aileleri, saldırının yaşandığı Ayser Çalık Ortaokulu'nun önünde buluştu. Aileler, olayda yaşamını yitiren yakınlarının, şehit sayılmasını ve isimlerinin yaşatılmasını istediklerini söyledi.
Kahramanmaraş’ta, İsa Aras Mersinli’nin babasına ait 5 silah ve 7 şarjörle, eğitim gördüğü Ayser Çalık Ortaokulu’nda düzenlediği silahlı saldırının üzerinden 72 gün geçti. Karne günü öncesi saldırının yaşandığı 15 Nisan’dan bu yana kapalı olan Ayser Çalık Ortaokulu’nun önünde bir araya gelen aileler, duygusal anlar yaşadı. Tel örgülerinde çocuklarının isimlerinin yazılı olduğu, çiçeklerin bulunduğu okula dışarıdan bakan aileler, karne gününde çocuklarının karne alamayacağı için çok üzgün olduklarını söyledi.
'EN GÜZEL KARNEYİ RABB'İMİZİN KATINDA ALDILAR'
Şuranur Sevgi Kazıcı’nın babası Mustafa Kazıcı, saldırının üzerinden 72 gün geçtiğini ve günlerini mezarlıklarda geçirdiklerini belirterek, “Çocuklarımızı buraya sağlam olarak verdik ancak cenazeleriyle bizi karşıladılar. Bunun yüreğimizde yarattığı derin tahribatı bir an evvel devlet yetkililerimizin alacakları kararlarla tamamlamaları, düzeltmeleri gerektiğine inanıyoruz. Onların Rabb'imin katında şehit olduklarına hiçbir şüphemiz yok. Ancak şehadet beratlarının, terör şehidi olarak kabul gerektiğine özellikle vurgu yapıyoruz. Ve bu hadiseyi gerçekleştiren caninin ailesinin en üst düzeyde cezalandırılması gerektiğini vurguluyoruz. Çocuklarımızın karnesini almak için geldiğimiz bu yerde biliyoruz ki onlar en güzel karneyi şehadet mertebesine ererek Rabb'imizin katında aldılar” diye konuştu.
'ANNEMİN ÖĞRENCİLERİYLE SON KUCAKLAŞMASI ONLARA SİPER OLMAK OLDU'
Öğretmen Ayla Kara’nın oğlu avukat Furkan Kara da aileler olarak mezar ziyaretleriyle acıları hafifletmeye çalıştıklarını, aradan 72 gün geçmesine rağmen annesini çok özlediğini ifade etti. Kara, şunları söyledi:
“Karne gününde eğer annem yaşasaydı öğrencileriyle kucaklaşıp karne heyecanını onlarla paylaşacaktı. Maalesef annemin öğrencileriyle son kucaklaşması, onlara siper olmak oldu. Annemin bu onurlu, gururlu davranışı ve evlatlarımızın yaşadığı hüzün karşısında biz Allah'tan geldiğine inanıyoruz, kadere rıza gösteriyoruz. Annem, Ayser Çalık Ortaokulu’nda, bu okulun açıldığı günden kapandığı güne kadar öğretmenlik yaptı. Ayser Çalık’ın, annem, hem ilk öğretmeniydi, hem de son öğretmen oldu. Karne gününün bizim için çok daha önemi büyüktür. Annem bugünlerde çünkü çok daha heyecanlı olurdu. Benim kardeşim de bir öğrenci. Acısını içimizde yaşamak bizi üzse de bunları da atlatmaya çalışıyoruz. Annemin ve çocukların şehitliklerinin verilmesi noktasında bizim de yetkililere çağrımız vardır. Biz onların 'eğitim şehidi' olduğuna inanıyoruz ve şehitlik taleplerimizi, ilgili mercilere yineliyoruz. Allah'ım inşallah hepsinin mekanını cennet eylesin. Annem ve öğrencilerinin Allah katında biz karnelerini aldığına inanıyoruz. En güzel mükafatla mükafatlandılar. Allah'ım inşallah bizleri de cennetinde, vakti geldiğinde evlatlarımızla ve ann
Ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
